Hätävilkkujen välytys kytkennässä
hemiljou
2012-12-10 18:55:03 UTC
Terve,

Olen rakentanut auton Webastoon kauko-ohjauksen ja haluaisin saada vielä kuittauksen lämmityksen päälle- ja mieluusti myös poiskytkennästä esim hätävilkkujen välähdyksen kautta.

Olen toteuttanut järjestelmän seuraavasti:
Kauko-ohjaimen vastaanotin autossa kytkee tavallisen 4-napaisen releen vetoon, jolloin Webaston kellon pari karvaa yhdistyvät ja lämmitin käynnistyy. Vastaavasti poiskytkettäessä vastaanotin vapauttaa releen ja karvojen yhteys katkeaa.
Nyt pitäisi keksiä jotain, mikä liipaisee hetkellisen jänniteen hätävilkuille, kun rele vetää.
Jouni
Jani Alho
2013-01-15 15:32:55 UTC
Vaihda se nelinapanen rele 5 napaiseen vaihto releeseen. ja sitten vilkkuja
varten veto ja päästö hidasteiset releet, ja veto hidasteisessa pitää olla
avautuva kärki, niin näillä sen kytkee toimiin helposti.