FOX
Timppa
2012-10-17 14:46:33 UTC
From: "Timo Salviander" <***@saunalahti.fi>
To: "P.V." <***@nymo.us>
Subject: Re: Fox
Date: 17. lokakuuta 2012 17:41

----- Original Message -----
From: "P.V." <***@nymo.us>
Newsgroups: sfnet.harrastus.elektroniikka
Sent: Wednesday, October 17, 2012 1:50 AM
Eikö TV kanavalle FOX voida tehdä mitään, kun oikealla ylhäällä on liian
kirkas Logo, joka polttaa kuvaruutuun näkyvän Logon oli sitten mikä
kanava tahansa. Siellä se luuraa joka kanavalla tosin haaleana mutta
ärsyttävästi. Yritin päästä FOX:n sivustoille, mutta siellä vaaditaan
kaikenlaista mitä en minä anna julkisuuteen. Yksi lätty telkkari pilalla.
Pahoittelen, jos nyt kuulostaa tylyltä, mutta ehkä se televisiokaan ei
ihan syytön ole.
Entäs jos televisio olisikin hankittu sellaiseen käyttöön, että silloin
kun sillä ei katsota televisio-ohjelmia, sitä käytettäisiin tauluna, jolla
näytettäisiin jotain tiettyä kiinteää kuvaa? Itse ajattelisin, että
television pitäisi pystyä normaalin käyttöikänsä ajan näyttämään kuva ja
toistamaan ääni _ottamatta kantaa sisältöön_. Tosin television ikä ja
käytön määrä ei käynyt ilmi, joten periaatteessa voi olla niinkin, että
käyttöohjeen teknisissä tiedoissa luvatut käyttötunnit ovat täyttyneet --
ehkä jonkin verran ekstraakin olisi saanut irti vaihtelevammalla kuvalla,
mutta televisio olisi jo sen tehnyt, mitä oli luvattu. Television
kuvapaneelin tekniikka ei käynyt ilmi, ja voi olla että minulla on
vanhentunutta tietoa, mutta itse olen littutelkkareiden ilmestymisestä
lähtien päättänyt vältellä kaikenlaisia plasmaviritelmiä juuri edellä
kuvatun ongelman välttämiseksi.
Eri asia on, minkä verran katsomisnautintoa voimakkaasti näkyvä logo
häiritsee.
P.V.
Taitaa sittenkin olla niin, että käyttötunnit ovat täyttyneet. Ts
kertakäyttötavaraa !
Kyseessä THOMSON Scenium 27 ". Ikää jo muutamia vuosia. Energialuokka
luultavasti C.
Hankittu jo uusi Samung 32 " LED TV. Energialuokka A. Katselutunteja
pitäisi kertyä normaalisti 4 h/ pv ( suositus )
Tosin FOX:in kanavalla on tosi kirkas Logo jota katselen päivittäin.
Muiden kanavien Logot ovat paljon himmeämpiä.
u***@downunder.com
2012-10-18 08:22:44 UTC
Post by Timppa
[...]
Kun kerran uusi on jo hankittu, anna vanhan LCD näytön olla
virrattomana muutaman viikon tai yhden kuukauden, niin tilanne saattaa
korjaantua.

Minulla oli kanssa ongelmia varhaisten 2000 luvun alun LCD
televisoiden kanssa, jossa tahtoi kertymään tummempia läiskiä tai
kiinnipalamisia, mutta kun laite oli kesäloman aikana pitkään
käyttämättä, tilanne normalisoitui. Joku väitti nopeuttaneensa
palautumista pyörittämällä ruudussa analogisen kanavan "lumisadetta"
muutaman tunnin.

Tämä ei tietenkään päde kiinnipalaneisiin CRT tai plasmanäyttöihin.