Philips 32PW8506/12R CRT virtavalo vilkkuu n.2Hz taajuudella
Mikko Kuusio
2012-05-03 07:11:56 UTC
Kyseinen Philipsin CRT 32" televisio alkoi oireilemaan kummasti ennenkuin
pimeni kokonaan.
Vehkeeseen kytketty Handanin digiboksi. Katsottaessa yhtäkkiä televisio
sammutti itsensä ja virtavalo jäi vilkkumaan noin 2Hz taajuudella. Oire
toistunut useasti. Asia korjaantui ottamalla vehkeestä virrat pois ja
kytkemällä ne takaisin. Nyt kuitenkin ei enää palaudu kyseisellä tavalla
vaan ledi jää vilkkumaan ja tv ei lähde päälle. Olen kokeillut antaa olla
pois virroista koko yö. Tuo vilkutustajuus ilmeisesti kertoo jostain
viasta laitteessa kun olen tuolta netistä vähän siihen viittaavaa
löytänyt. Liittyykö vika kenties av-tulopuoleen? Tietääkö joku mikä
laitetta vaivaa ja onko järkeä lähteä korjaamaan. Vaiko vienkö suosiolla
kerrätykseen ja uutta taulutelevisiota tilalle. Itse olen pitkälle edennyt
harrastelija ja mittalaitteet ja kolvit jne löytyy jos on helppo/halpa
korjata. Kiitoksia vastauksista.
*kirjoita sigusi tähän*
Fuji
2012-05-03 09:14:25 UTC
Post by Mikko Kuusio
Kyseinen Philipsin CRT 32" televisio alkoi oireilemaan kummasti
ennenkuin pimeni kokonaan.
Vika on kerrottu siinä telkkarin nimikyltissä :)

Mun vastaava telkku teki samaa. Valo vilkutti jollain tahdilla (en kyllä
mitannut taajuutta), laite ei mennyt päälle. Muistaakseni joka kerta oli
eri vika. Kolmannella kerralla olisi vaihdettu iso ja kallis osa, jota ei
edes ollut Suomessa. Tulin järkiini ja ostin uuden, jonka merkki ei ole
sama.
Post by Mikko Kuusio
Tuo vilkutustajuus ilmeisesti kertoo jostain viasta
Pitänee kuitenkin todeta mittarilla tai skoopilla.
Post by Mikko Kuusio
Liittyykö vika kenties av-tulopuoleen?
Paha arvata.

Uutta kehiin; et kadu.
Mikko Kuusio
2012-05-03 10:08:56 UTC
Post by Mikko Kuusio
Liittyykö vika kenties av-tulopuoleen?
Paha arvata.
Uutta kehiin; et kadu.
Vika on kerrottu siinä telkkarin nimikyltissä :)
Lisäksi nimikyltissä lukee vielä Made in France.
*kirjoita sigusi tähän*
Rami
2012-05-03 10:29:09 UTC
Kokeillaanko klassista poweri konkat vastausta?
Mikko Kuusio
2012-05-03 11:07:08 UTC
Post by Rami
Post by Mikko Kuusio
Kyseinen Philipsin CRT 32" televisio alkoi oireilemaan kummasti ennenkuin
pimeni kokonaan.
Kokeillaanko klassista poweri konkat vastausta?
Voihan sitä kokeilla. Täytyy avata tänään kuoret ja katsoa mitä sisältä
löytyy.
Että onko vika kenties paikannettavissa ihmisastein. Onko ne ihan normi
elektrolyyttejä
vai tarviiko olla LOW ESR?
*kirjoita sigusi tähän*
Ismo Salonen
2012-05-03 14:23:25 UTC
Post by Mikko Kuusio
Post by Rami
Post by Mikko Kuusio
[...]
Jollei tiedä niin kannattaa laittaa low-esr. Ja vanhat kannattaa mitata
jollei pullistuneiden vaihdolla tule kuntoon. ESR mittari kun ei paljoa
maksa ja löytöäö sen 1uF konkankin joka on huonossa hapessa.

ismo