iPAD
Eki
2013-01-16 14:01:04 UTC
Sain iPadin ja ajattelin, että sillä voin nyt päivittää TomTom
navigaattorin. Minulle joka en näitä asioita kovin hyvin hallitse, tulikin
ongelma eteen.
Tässä iPadissa on johto ja sen toisessa päässä on iPadin oma liitin ja
toisessa päässä urospuolinen usp. TomTomin johto on myös niin, että toisessa
päässä on TomTomin oma liitin sekä toisessa päässä urospuolinen usp. Jotta
nämä saisi liitettyä yhteen pitäisi olla johto jonka molemmissa päissä on
naaraspuolinen usp. Tai tällainen yhdyskappale.
Onko tällaista johtoa tai yhdyskappaletta yleensä saatavana?
Sitten vielä oleellisempi ja tärkeämpi asia on. Onko tällainen kytkentä edes
mahdollista kun laitteeseen ei ole sitä usp:tä edes laitettu?
Olen kiitollinen jos joku viisaampi sanoisi kuinka asia on.
Mikko Saukkoriipi
2013-01-16 14:59:52 UTC
Post by Eki
[...]
Perusongelma on, että iPad ja TomTom on molemmat laitteita jotka on
suunniteltu kytkettäväksi tietokoneeseen. iPadille löytyy USB Host/OTG
adaptereita joiden avulla siihen saa kiinni muistitikkuja ja kameroita,
mutta TomTom ei välttämättä toimi niiden kanssa. Toinen ongelma on, että
iPadille ei varmaankaan löydy tarvittavaa ohjelmaa päivitykseen,
TomTomin sivuston kautta se ei taida onnistua.

http://discussions.tomtom.com/t5/Map-installation/Updating-my-device-via-ipad/td-p/34205
http://www.netimes.com/shop/3in1-lightning-connection-kit-for-apple-ipad-ipad-mini-p-4565.html?cPath=439_933
http://www.netimes.com/shop/usb-host-otg-adapter-cable-for-apple-ipad-p-4026.html
Matti Henriksson
2013-01-17 20:41:13 UTC
Post by Eki
[...]
Terve Eki,

Mikä Ipad sinulla on? V.1,2,3 ,4 vai Ipad5.WiFi/Bluetooth vai+G3/G4?

Joka tapauksessa jos kyseessä on esim. IPad4 niin tuskin saat GPS-laitettasi
siinä toimimaan mitenkään(?).
Jos sinulla on G3-versio,niin niissä (uudemmissa) on myös GPS
yhdysrakenteisena G3-"radion" kanssa.

Bluetooth on IPad4:ssä versio 4,jolloin Bt4-GPS-vastaanottimia on vain
muutama.
Itse tilasin BadElf:in mallin 2000.Sen kanssa seuraa "vanhan liiton"
liityntäkaapelikin.

Viitosessa on jo erilainen liitinkin...

-Matti
Eki
2013-01-30 11:03:15 UTC
"Matti Henriksson" kirjoitti
Post by Eki
[...]

En tiedä näistä laitteista mitään. Mutta osasin sentään yrittää sitä
navigaattorin päivitystä. Tuli toppi heti kun aloin ladata TomTomin
ohjelmaa. Joten asia on loppuun käsitelty. Kiitosta vaan ,molemmille.

Eki