Smithin kartta ohjelmalla
LM
2011-12-18 19:51:02 UTC
Hei

Olen kokeillut muutamaa ilmaista Smithin karttaohjelmaa, mm Mimppiä,
Tonne sw:n Elsietä ja Saksalaista Smith V3.10 ohjelmaa

Mimp on hyvä mutta sen käyttöliittymä on vanha ja muut ovat aina
jotenkin omituisia. Ajattelin tehdä oman. Lähinnä
ohjelmointiharjoituksena, ei matematiikka. Tässä vaiheessa se vielä
tuntuu helpolta, katsotaan sitten ensi vuosisadalla kun ohjelma on
valmis, miten helppo se oli..

Olen jossain nähnyt hyvät kaavat miten kartan ja Rin, Rout, -+Xp ja +-
Xs saa ruudulle, mutten löydä sellaisia mistään. Riittää minulle jos
osat oletetaan häviöttömiksi.

Eli tietääkö joku mistä löytyy.
Kalevi Hautaniemi
2011-12-19 16:33:22 UTC
Post by LM
[...]
Minäkin joskus vuosikymmeniä sitten tungin lusikkani tuohon(kin) soppaan.
Jos onnistun löytämään tekeleeni, lähetän sinulle (kuolleen) sorsan.
Nimittäin jos lähetät minulle pöhköpostiosoitteesi.

Saat siitä ainakin tuon matikkapuolen.
/Kallu < oh3fg at sral fi >
LM
2012-01-01 00:01:49 UTC
Post by Kalevi Hautaniemi
Post by LM
[...]
Moi

Tämä tulee aika myöhään koska sekoitin koneeni. Muistin sentään
kloonatun virtuaalikoneen missä oli salasanat sopivasti. Tällä taas
homma hoituu.

Eli postia lähti illalla.

T Leif M
LM
2012-01-04 21:56:05 UTC
Post by LM
Post by Kalevi Hautaniemi
Post by LM
[...]
Löysin tuollaisen http://tools.rfdude.com/RFdude_Smith_Chart_Program/RFdude_smith_chart_program.html
, jota ainakin minä opin käyttämään aika helpolla.